Ve světě módy tomu může být jinak, ale ve světě akcií zatím Primark zaostává za konkurenty Zarou a H&M. Růst akcií majitele Primarku, společnosti Associated British Foods, je totiž v době post-pandemického zotavování pomalejší než v případě akcií Inditexu, tedy společnosti stojící za značkou Zara, i než v případě společnosti Hennes & Mauritz (viz graf níže).
Jedním z důvodů zaostávání akcií majitele Primarku je i rozhodnutí nevydat se do online sféry. Primark si tak stále zakládá na své „kamenné“ přítomnosti.
Jeho management podle svých slov nehodlá lidský život redukovat na vysedávání u obrazovky počítače či mobilu. Nakupování a obchodní centra jsou podle něj také o setkávání lidí.
Silná sázka Primarku na „kamenný“ prodej se zvláště nyní, době pandemické, může zdát zpátečnická a poněkud riziková. Enormní zájem o návštěvu nově otevíraného pražského obchodu Primarku ale naznačuje, že si značka své zákazníky bude umět najít i v post-panademické éře.
Lukáš Kovanda, Ph.D., je český ekonom a autor ekonomické literatury. Působí jako hlavní ekonom Trinity Bank. Analyzuje a komentuje makroekonomická témata, investice i nové fenomény typu sdílené ekonomiky, kryptoměn či fintechu. Přednáší na Národohospodářské fakultě Vysoké školy ekonomické v Praze.
Je členem vědeckého grémia České bankovní asociace.