Německo – a s ním i Česko – má další problém
Největší evropská automobilka, Volkswagen, má další problém – a Evropa, Německo i Česko s ním. Největší čínský výrobce elektroaut (a po... více
Krachují také plány deportovat migranty z Británie do Rwandy a z Itálie do Albánie.
Plány evropských zemí na deportaci imigrantů krachují. Británii se nedaří imigranty vypudit do Rwandy, Itálii zase do Albánie. Německo chce Afghánce vyhošťovat do Uzbekistánu, ale už teď připouští, že se to asi nepovede.
„Pokud není kontinent jako Evropa, s 500 miliony obyvatel, schopen přijmout milion Syřanů, zřejmě přechodně, je to v rozporu s našimi hodnotami,“ pronesla v lednu 2016 německá kancléřka Merkelová. Miliony imigrantů nakonec Evropa přijala.
V rozporu s hodnotami je ale hlavně to, že jen několik let poté, co je masově a nezřízeně přijímala, se jich chce zbavovat – a neví si s tím rady. Od fiaska k fiasku. Ode zdi ke zdi – a hlavou do zdi.
Hranice otevřené ekonomické imigraci mohou být stěžejní hodnotou klasického liberalismu. Ale jen tehdy, pokud je ona ekonomická migrace za prací a vytvářením hodnot. Pokud jde o ekonomickou migraci za sociálními dávkami, ba dokonce za ničením hodnot, nejde o klasický liberalismus, ale o progresivistický socialismus. Navíc, jak teď vidíme, notně krátkozraký socialismus.
Největší evropská automobilka, Volkswagen, má další problém – a Evropa, Německo i Česko s ním. Největší čínský výrobce elektroaut (a po... více
Lukáš Kovanda, Ph.D., je český ekonom a autor ekonomické literatury. Působí jako hlavní ekonom Trinity Bank. Analyzuje a komentuje makroekonomická témata, investice i nové fenomény typu sdílené ekonomiky, kryptoměn či fintechu. Přednáší na Národohospodářské fakultě Vysoké školy ekonomické v Praze.
Je členem vědeckého grémia České bankovní asociace.