Problémem NATO je hlavně Německo, říká možný brzký viceprezident USA
A hlavním problémem Německa je Volkswagen, alespoň nyní, kdy se v automobilce i výstražně stávkuje Problémem aliance NATO je hlavně... více
Chystá se prý zavření minimálně tří závodů v domovském Německu
Volkswagen se otřásá v základech. Největší evropská automobilka nakonec chce v Německu zavřít minimálně tři fabriky, říká Daniela Cavallo, šéfka odborů Volkswagenu. Podle ní jsou ohroženy desítky tisíc pracovních míst. I ti, kteří si své místo v automobilce udrží, se ale prý musí připravit na desetiprocentní snížení mezd a na jejich zmrazení pro léta 2025 a 2026.
Zaměstnanci automobilky dnes na znamení protestu na hodinu přeruší práci ve všech jedenácti závodech, které Volkswagen v Německu má.
Již včera přinesl list Handelsblatt zprávu o tom, že vedení Volkswagenu zvažuje několik opatření, která by umožnila seškrtat náklady za v přepočtu více než 100 miliard korun. Vedení automobilky podle listu zvažuje zavření hned několika jejích závodů v Německu, dále plošné snížení mezd zaměstnanců o 10 % a zmrazení mezd pro léta 2025 a 2026.
Dnes vedení o záměrech informuje zaměstnance, ve středu začíná další kolo jednání s odbory.
Volkswagen drtí vysoké ceny energií, tíživé bruselské regulace, zelená agenda či nezachycený nástup elektromobility. Automobilka rovněž doplácí na chyby managementu, jenž se po skandálu Dieselgate před devíti lety snažil tak horlivě a nekriticky následovat často spíše ideologicky nastavené cíle Bruselu, až se ocitl v jedné z nejtěžších chvil ve své takřka 90leté historii; během níž dosud nikdy nezavřel žádnou svoji německou fabriku, což je tedy čin, jejž nyní zvažuje.
A hlavním problémem Německa je Volkswagen, alespoň nyní, kdy se v automobilce i výstražně stávkuje Problémem aliance NATO je hlavně... více
Česko by tak Číně pomáhalo obcházet nová cla EU Čínská státní automobilka SAIC postaví svoji první evropskou továrnu na výrobu... více
Cla na čínská elektroauta prý řešením nejsou Běžné akcie Volkswagenu tento týden uzavřely pod hodnotou 95 eur za kus. To... více
Lukáš Kovanda, Ph.D., je český ekonom a autor ekonomické literatury. Působí jako hlavní ekonom Trinity Bank. Analyzuje a komentuje makroekonomická témata, investice i nové fenomény typu sdílené ekonomiky, kryptoměn či fintechu. Přednáší na Národohospodářské fakultě Vysoké školy ekonomické v Praze.
Je členem vědeckého grémia České bankovní asociace.